Wednesday, June 22, 2011

~Jodoh di tangan TUHAN~

Assalamualaikum~

tgk tajuk entry mcm pasrah jew.....ecececeh.........
xtau la nape tibe2 malam ni nak buat entry pasal jodoh plak....hahaha~
sumber:mr.google~
cantik pulak cincin ni kan...heeee~

Kita manusia memang telah diciptakan berpasang-pasangan. Lelaki mesti akan berpasangan dengan perempuan. Sebabnya itu memang lumrah kehidupan. Tetapi, kita manusia sememangnya tak tahu siapakah jodoh kita. Yang tahu hanya Allah sahaja. Kita hanya mampu merancang, berusaha, dan tawakal kerana Allah yang akan tentukan segala-galanya.

Cinta~ Allah sangat pemurah kerana telah meminjamkan kita perasaan cinta...tak kesah cinta pada benda atau manusia..sebab cinta ni subjektif dan ade banyak maksud..

Zaman sekarang ni ramai yang bercinta sebelum berkahwin. yela, mesti la nak kenal2 hati budi dulu kan.. Ada juga yang bercinta selepas kahwin..lagi sweet macam tu...hehehe~
Tapi yang peliknya budak2 sekolah rendah pun da pandai bercinta/bercouple taw..tahu ke ape itu cinta adik2 uii...ok2..tu bukan pointnya...huuuuuu.......

Kadang2 di alam realiti ni kita boleh dapat lihat pelbagai jenis cerita cinta..tak kisah la di sekeliling kita ke..dalam drama tv ke kan...hehehe~

Jodoh~ Kita memang tak tahu jodoh kita yang sebenarnya dengan siapa..dan kita memang tak dapat mengagak atau menyangka jodoh kita tu siapa..sebab ini memang kuasa Allah ok..

Kalo kita dapat lihat lah ada orang yang bercinta sangat lama dan akhirnya hubungan tersebut di akhiri dengan perkahwinan..Pasangan ni memang sangat bertuah kerana jumpa jodoh mereka pada awal2 lagi kan..Tapi, mesti banyak dugaan dan rintangan yang diorang kene hadapi kan...
Ini lah dinamakan kuasa Allah~

sumber:mr.google~
so sweet....

Ada jugak yang bercinta sakan bagai nak rak sampai bertahun-tahun..last2 putus dan berkahwin dengan orang lain...Mesti pasangan ni heartbroken gile2 kan..mujur tak gile betol2...hahaha~
Sebab tu la jangan beria sangat bercinta sampai lupa segala-galanya..Sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa..kalo Dia kata ya...maka jadi la ia...kalo Dia kata tidak..buat la macam mana sekalipun maka tak menjadi la ia....

Seterusnya, ade jugak yang bercinta dan putus..setelah beberapa tahun kemudian telah diketemukan semula dan berkahwin.. Bak kata pepatah "Kalau dah jodoh tak kemana"...tol tak???hehehehe~ Jodoh di tangan Allah kan.....

Dan, ade jugak yang berkahwin tanpa bercinta..mesti ade yang akan berkata mustahil kahwin tanpa cinta kan...tapi, itu lah kenyataannye..semua tu tak mustahil sebab bercinta selepas kahwin lagi indah taw....tengok la orang zaman dolu-dolu tu dorang tak bercinta pun tapi kekal sampai akhir hayat.. orang tua dorang yang jodohkan..kadang2 pilihan ibu bapa ni tepat~
Perasaan cinta tu boleh dipupuk..kalo dipupuk dengan ikhlas dan penuh kasih sayang, bahagialah keluarga tu..cinta ni datang dengan sendiri..tak payah pakse pun die boleh datang sendiri..

Ini la keajaiban cinta yang Allah berikan.. Cinta yang indah dan penuh nikmat.. Jodoh tu Allah yang tentukan. Kita tak boleh menafikan takdir kerana Allah Maha Berkuasa~

Semoga mereka yang sudah berkahwin dan sudah mendapat cintanya akan bahagia sehingga ke syurga~ Aminnnn......
Bagi yang jodohnya lambat sampai..jangan kecewa dan putus asa kerana ada hikamh disebalik dugaan yang Allah bagi ni...

Yang baik itu datangnya dari Allah..yang buruk itu datangnya dari saya sendiri...
Wallahualam~

Tu jew la entry malam ni....
Panjang lebar buat karangan ni....
Selamat membaca....hehehe...
Tata =)


Glitter text generator

4 comments:

cucu umie said...

bercinta seleaps nikah memang indah..incya-allah dlam proses seperti itu..

.fariza. said...

bila sampai jodoh pasti bercantum jua :)

HaNa Hani said...

bese la...dak2 skunk nak merasa cinta tuh camne kan
^_^

Nur Afiqka said...

ye....betol3....hehehe

Klik Sini!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...