Friday, January 24, 2014

~Kacang Pool @ Foul Beans~

Assalamualaikum.....

Perbualan antara aku dan sahabatku...

Bff: ko pernah makan kacang pool?
Me: kacang pool tu ape? x pernah dengar pon..
Bff: aikkk...ko orang Johor pon xtau kacang pool tu ape?
Me: aiyooo...mmg x pernah tau pon..kalo tengok kat kedai2 makan pon mane ade menu kacang pool..
Bff: kacang pool ni glemer la dekat johor..malu la wehh jadi orang johor...
Me: aku xtau plak kacang pool tu salah satu makanan dari Johor..yang aku tau nasi ambeng tu pon sebab aku orang jawa..ehh!!! hahahahahaha!!!
Bff: ok nanti aku bawak ko g makan kacang pool kat larkin..ala dekat dengan bomba larkin tu..

Berdasarkan perbualan atas tu nampak sangat la aku ni jahil pasal makanan Johor..tapi pernah jugaklah perasan kat Pandan Uptown pon ade kedai jual kacang pool, tapi member aku cakap x sedap kacang pool situ...aikkk...xkanlah x sedap..kalo x kenape bff aku sorang ni tergila sangat kat kacang pool ni..haha...

kacang pool haji sebelah bomba larkin
Nak dijadikan cerita bulan lepas bff ku bawak la g makan kacang pool ni dekat kacang pool haji..lokasi dekat medan selera sebelah bomba larkin..setelah merasainya barulah aku mengenali ape itu kacang pool..hurmmm...sedap je...ape yang x sedapnye..tu la lain kali rase dulu baru tahu..x kenal maka x cinte gitu...hahahhaa...glemer jugak kacang pool haji ni ek..ramai retis datang sini makan..hehe...

makan roti cecah kuah kacang pool..mabelessss...
Bile selidik punye selidik rupe-rupenye kacang pool ni berasal dari Arab..tapi da jadi makanan glemer kat Johor ni..kalo tanya orang yang asal usul dari Arab mesti dorang tau kacang pool ni ape..so bukan salah aku la kan kalo aku orang johor xtau kacang pool tu ape..hahahaa...
Oklah..nak g usha resepi kacang pool lah..nak try buat kat rumah...hehehe...
Kbai...^__^


Glitter text generator

No comments:

Klik Sini!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...